04.01.2014

Zmysłowa zabawa


Szanowni Państwo, bez zbędnych wstępów zapraszam do wypełnienia poniższego testu.

Ready, steady... GO! :)


TEST


1. Przypomnij sobie moment, gdy ktoś zrobił na Tobie niezwykłe wrażenie. Co było w tej osobie najbardziej atrakcyjne, co Cię do niej najbardziej przyciągnęło?
a) Jej wygląd

b) Coś, co Ci powiedziała lub to co o niej usłyszałeś

c) Sposób, w jaki Cię dotykała lub coś, co czułeś

2. Przypomnij sobie swoje najpiękniejsze wakacje, najpiękniejszy urlop. Co najbardziej utkwiło Ci w pamięci?
a) Wygląd tego miejsca

b) Muzyka lub inne dźwięki, które do tej pory pamiętasz

c) Uczucia, które łączą się z tym pobytem

3. Gdy jedziesz samochodem w jaki sposób orientujesz się gdzie jesteś?
a) Obserwujesz znaki drogowe, zerkasz na ekran GPS lub używasz mapy

b) Mówisz do siebie, jak masz jechać

c) Wyczuwasz intuicyjnie, gdzie jesteś

4. Jeśli masz w pracy do wykonania jakieś zadanie jest ono bardziej zrozumiałe jeśli:
a) Jest opisane lub pokazane na wykresie

b) Jest dokładnie wyjaśnione

c) Czujesz, o co chodzi

5. Jeśli masz nawał problemów, które Cię przygnębiają, pomaga Ci gdy:
a) Zapiszesz je na kartce i wyraźnie je zobaczysz

b) Porozmawiasz o nich z kimś bliskim, aż zabrzmią mniej groźnie

c) Znajdziesz sobie wygodną pozycję i postarasz się wyczuć swoje alternatywy

6. Jest Ci łatwiej być z przyjaciółmi gdy:
a) Komunikują swój punkt widzenia jasno i zwięźle

b) Mają przyjemny ton głosu i wiesz, że Cię słuchają

c) Czujesz, że rozumieją, co im chcesz przekazać

7. W czasie podejmowania decyzji pomaga Ci gdy:
a) W wyobraźni stworzysz obraz wszystkich możliwych rozwiązań

b) Stworzysz sobie wewnętrzny dialog na temat możliwości

c) Postarasz się sprawdzić swoje uczucia na temat poszczególnych rozwiązań

8. Którą z wymienionych grup faworyzujesz?
a) Fotografię, malarstwo, czytanie, oglądanie filmów

b) Muzykę, koncerty, grę na instrumentach, szelest liści, szum morza

c) Ćwiczenia fizyczne, masaż, dotyk, uczucie ciepła słonecznego

9. Gdy kupujesz sobie ubranie:
a) Przyglądasz się mu dokładnie i wyobrażasz sobie siebie ubranego w tę część garderoby

b) Przeprowadzasz dialog z kimś lub sobą samym, czy to kupić czy nie

c) Dotykasz, aby wyczuć, czy jest to rzecz, której noszenie będzie sprawiało Ci przyjemność

10. Uprawiając ulubiony sport lub ćwiczenia fizyczne masz największą satysfakcję, gdy:
a) Patrzysz w lustro na swoją poprawiającą się sylwetkę

b) Słuchasz komplementów na swój temat

c) Czujesz, że uzyskujesz coraz lepszą formę

11. Gdy coś liczysz sprawdzasz wynik poprzez:
a) Patrzenie na numery, aby sprawdzić, czy wszystko jest w porządku

b) Liczenie jeszcze raz wszystkiego w myśli

c) Śledzenie cyfr palcami

12. Gdy nie jesteś pewien pisowni jakiegoś słowa, sprawdzasz to przez:
a) Patrzenie na to słowo

b) Powtarzanie głośno lub półgłosem

c) Intuicyjne wyczucie co do prawidłowości tego słowa

13. Najlepiej uczyłeś się przedmiotu gdy:
a) Podobał(a) Ci się nauczyciel(ka)

b) Przedmiot był ciekawy i interesująco wyjaśniany

c) Byłeś bardzo zaangażowany i podekscytowany, gdy się go uczyłeś

14. Gdy kogoś nie lubisz, natychmiast doświadczasz tego uczucia gdy:
a) Widzisz, że się do Ciebie zbliża

b) Gdy próbuje do Ciebie mówić

c) Gdy czujesz, że jest w pobliżu

15. Gdy jesteś na plaży napawa Cię radością:
a) Widok plaży, jasność słońca, kolor morza, niebieskie niebo

b) Szum przelewających się fal, dalekie odgłosy ptaków, gwar ludzi

c) Ciepło słońca, gorący piasek, temperatura wody, przyjemność smarowania się olejkiem, zapach wody morskiej

16. W czasie rozmowy na spotkaniu towarzyskim lub zabawie doświadczenia stają się zupełnie inne, gdy:
a) Światła zostaną przyćmione lub rozjaśnione

b) Zmienia się rytm muzyki

c) Zmienia się temperatura w pomieszczeniu

Rozwiązanie:

Większość a – jesteś wzrokowcem.

Większość b – jesteś słuchowcem.

Większość c – jesteś kinestetykiem.


Test został przeze mnie żywcem zerżnięty z tego oto tekstu. Będzie Wam pomocny, jeśli Wasze wyniki nie dały jednoznacznej odpowiedzi, kim jesteście. ;)

Jeśli chodzi o mnie, to mam w sobie po trosze z każdego – jak to jest ładnie określone w artykule – „systemu reprezentacji”. Ale w największej mierze jestem kinestetykiem. Nienawidzę stać bez ruchu; jeśli nie siedzę lub nie leżę, to cały czas chodzę, wiercę się lub poruszam w inny sposób. Najlepiej mi się słucha muzyki, gdy mogę przy niej tańczyć lub chodzić w kółko. Kiedy jestem podekscytowana skaczę. Kiedy jestem zła lub sfrustrowana też skaczę (tylko bardziej zaciekle :)). Mijając jakiś obiekt często go dotykam, sprawdzam jego fakturę, twardość i temperaturę. Mam kiepski węch, a mimo to lubię wąchać. ;) Lubię być zadbana, lecz nie szanuję ubrań; rzucam je byle gdzie, przez co szybko się brudzą, miętoszą, zużywają. Najlepiej pamiętam to, w czym bezpośrednio uczestniczyłam, czego dotknęłam, powąchałam lub co poczułam. Sprawia mi przyjemność sam proces pisania niektórych słów; rozkoszuję się wodząc piórem lub długopisem po papierze. Mam głupi zwyczaj trzymania w dłoni zupełnie niepotrzebnych mi w danej chwili rzeczy (chusteczki, nożyczki, książka), a nawet noszenia ich ze sobą do sąsiedniego pomieszczenia. Podczas rozmowy zdarza mi się przesadnie gestykulować. Długie przemowy śmiertelnie mnie nudzą.

Znalazłoby się wszakże i parę cech wzrokowca. Często przerywam czytanie i zaczynam gapić w przestrzeń, pozwalając myślom gonić po bezdrożach wyobraźni. Dzięki częstemu obcowaniu ze słowem pisanym nie mam problemów z ortografią (a przynajmniej tak mi się wydaje). Lepiej zapamiętuję twarze, sylwetę i ubiór niż imiona. Przeszkadzają mi czasem drobnostki w wizualnym „układzie” otoczenia, jak choćby większy paproch czy krzywo ułożone przedmioty. Odprężam się pisząc – czy to ręcznie, czy na komputerze. Nie potrafię zachować kamiennej twarzy, ukryć kłębiących się we mnie uczuć; często reaguję nazbyt emocjonalnie. Jestem beznadziejnym mówcą, mój język się plącze, nie umiem dobrać słów, poza tym wolę nie zwracać na siebie uwagi

Ale i słuchowiec czasami ze mnie wyłazi. Unikam patrzenia obcemu rozmówcy prosto w oczy, za to nadstawiam uważnie uszu. Prowadzę intensywne wewnętrzne dialogi, przechodzące nierzadko w gorące dysputy. ;) Nigdy nie czytam pospiesznie, przeciwnie – delektuję się słowami jak dobrą herbatą (chyba, że natrafiam na niemożebnie nudny fragment, np. długi opis); zdarza się, że czytam na głos, zwłaszcza to, co sama napiszę, by sprawdzić, czy dane zdanie dobrze brzmi. Żeby się skoncentrować, potrzebuję bezwzględnej ciszy. Z lubością omawiam po wielekroć frapujące mnie kwestie. Często nucę. Kiedy słucham muzyki, nie mogę tego robić na pół gwizdka – muszę się na niej skupić, chłonąć ją każdym porem.

Tyle o mnie. Teraz wasza kolej. ;)

9 komentarzy:

  1. a - 6, b - 5, c - 5...
    pozdrawiać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. coz za zwiezla odpowiedz na haslo : " Teraz wasza kolej"

      Chyba to zerzne(p) :)))

      Usuń
  2. Czyli...po zerznieciu ... a-8, b-4, c.4
    Przewga zmyslu wzroku. Troche sie podlamalam, bo mi z tego wychodzi, ze ...facetem jestem, bo oni tym zmyslem najbardziej prawdopodobnie ( rzna (p) ) .... ale w lusterku wychodzi, zem kobieta...piersi posiadam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi, to jeszcze nic nie znaczy. Pani Grodzka też ma piersi, ale czy jest stuprocentową kobietą? ;)

      Usuń
    2. O zesz ...cholera jasna, no!!!! Musze poszukac w "swiecie" ( moim otoczeniu) potwierdzenia na to, ze jestem kobieta! :) Musze popytac innych, jak mnie postrzegaja.:))

      Usuń
    3. Hmm, czyżbyś uważała, że jesteś taka, jaką Cię widzą inni? Marny przepis na życie... ;)

      Usuń
    4. hm....przeciez swiruje, ...jasne? :))

      Usuń
  3. Naliczyłem a14. Chyba jestem nienormalny.

    OdpowiedzUsuń
  4. 8-a,5-b,3-c.Zawsze wiedziałam,że jestem wzrokowcem i czuję się z tym świetnie:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...